söndag 17 mars 2013

Hej robot!

Jag har länge funderat på vem som egentligen läser min fåniga inlägg. Det första antagandet är "ingen alls", och det verkar ju helt rimligt.

Denna, i och för sig fullt rimliga, teori motsäges dock av statistiken. Om den stämmer så finns det nån, eller nåt (som det skall visa sig) som läser min inlägg. En mystisk sak är dock att de flesta sidor verkar läsas av folk från regioner i världen där ärans och hjältarnas språk, på vilket mina inlägg är författade, förstås av en förvånansvärt liten del av befolkningen.

Den enda rimliga förklaringen är att det är en s.k. robot som är framme. En "robot" är i detta fallet givetvis ingen metallgubbe utan ett program som skökmotorer använder för att kolla vad som finns därute på internet så att dom kan ge svar på sökfrågor.

Ändå är det en smula smickrande att Google och Yahoo och andra internationella företag finner nån form av intresse för mitt sinnesslöa tramsande.

/Mystery Man - blir lite stolt

2 kommentarer:

Anonym sa...

du har läsare, var så säker!
kul att du har börjat skriva igen.

Anonym sa...

Keep up the good work :-) . Med vänlig hälsning en från bästkusten.