tisdag 28 december 2010

Motorcyklar och segelbåtar.

Ibland associerar man saker med saker. T.ex. kommer jag att tänka på segelbåtar när jag ser hojen till höger här.
Man kan undra vad som skulle kunna vara mer fjärran från salta stänk, sol, frisk luft, vinande stag och segel som smattrar i vinden än Confederates P120 Fighter, som skapelsen heter.

Inte mycket.

Men jag hade en polare som hade en segelbåt på 70-talet. Han hade också en liten ESAB 120A elsvets, såndär med pinne, och med den svetsade han ihop alla metalldelar han fick tag på till ett bojsänke som han behövde till båten. Designen hos Confederate P120 Fighter påminner väldigt mycket om det där bojsänket.

2 kommentarer:

Peter A sa...

Jag har båt men ingen "pinnasvets". Så jag kan gärna ta den där "motorcykeln" och använda som bojsänke

Den som gör wordverifikation till blogger, är en kul skit.
"Fittlickh" var det nu. Han måste vara svensk.

Stellan sa...

Ja... Mycket rör som inte fyller nån funktion annat än att vara just rör.