onsdag 23 november 2011

En nära-döden upplevelse

Jag hade för ett par år sedan en nära-döden upplevelse.

En kompis hade köpt en båtmotor med vidhängande båt. Eller "vrak" kanske är en bättre benämning på flytetyget. Men vraket flöt och motorn fungerade bra så vi bestämde oss för att ta en tur ut på fjärden och hitta en ö, grilla lite, pimpla lite öl och åka hem igen.
Sagt och gjort, vi lastade oss och ölen i båten och drog ut på det våta.
Dagen förflöt med öl, solsken och skitsnack och det blev dax att tänka på hemfärden. Vi skuttade ner i båten och åkte tillbaka.

Väl framme förtöjde vi och gick upp till våra bilar, som stod parkerade ett par hundra meter från båten, snackade lite till och så åkte alla hem till sitt utom ägaren som gick ned för att fixa nåt på båten.

Inte mycket till "nära-döden upplevelse" tycker du kanske. Men si det var det visst det! När jag träffade båtägaren nån vecka senare berättade han att när han kom ned till bryggan igen hade båten sjunkit.

Jag kan inte påstå att denna nära-döden upplevelse har förändrat mig som människa eller min syn på livet i nån större utsträckning.

/Mystery Man dör nästan

1 kommentar:

Stellan sa...

Sjukt läskigt! Tänk om du suttit kvar i båten i en vecka och varit paralyserad! Då hade det kunnat gå roktigt illa. Ryyys...