torsdag 24 november 2011

Jag har märkt en sak om mig själv...

Jag har märkt att jag har en tendens att skjuta upp saker som jag borde göra. Det finns alltid annat som kommer emellan och jag börjar tycka att det är jävligt störande.

Nu har jag i alla fall fått veta att det finns en psykologisk term för detta, "prokrastinering". Det måste innebära att jag varken är den enda eller den första som har det här problemet. (Om jag vore den enda vore jag ju per definition också den första). 


Det är i alla fall ett beteende som jag skall sluta med. I morgon.

/Mystery Man

2 kommentarer:

Stellan sa...

Finns väl inte en villaägare som har satt upp lister i alla rum?
Skulle vi inte skjuta upp lågprioriterade saker skulle vi ligga på dödsbädden och tänka tillbaka på spännande saker som: Hur rent det var under bordet hemma jämt, Att vinterdäcken alltid var på i tid och hur vacker gräsmattan var.
Thats it! Det var det mest spännande som hände i livet.

Mystery Man sa...

Livet är fullt av lister som borde sitta på plats. Lyckligtvis finns det också hojvägar där alla kurvor ännu inte tagits med det där sköna, perfekta, nedlägget.

Vilket man prioriterar högst är pesonligt men jag kommer inte ligga på min dödsbädd och ångra att jag inte fick dit den där listen.